Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

Plataan Business Central Booster Onze taak: help Business Central Booster hun plaats claimen tijdens de Directions EMEA 2021 beurs in Milaan met een opvallende animatie en dito ingeklede stand. Een project in de hoek van de Brand Awareness dus. https://vimeo.com/635308214 Business Central Booster geeft online opleiding in het Microsoft Dynamics 365 Business Central platform. Een persoonlijke coach en vele real-life cases en scenario’s maken hun leeromgeving uniek.Het concept is eenvoudig, doeltreffend en gebaseerd op het Business Central Booster logo. Wij tonen de raket-simulator waar je als cursist in plaatsneemt om de kneepjes van Microsoft Dynamics 365 te leren. We brachten de troeven van BCB op een heldere manier in beeld. Eenvoudige vormen stellen de cases voor. Het uitgebreide lesmateriaal wordt getoond, net als de ondersteunende community en – de grote troef – de personal coach die je van begin tot eind begeleidt. Omdat de film zowel met als zonder de audio duidelijk moest blijven, wordt de stem van de coach die uit de simulator-intercom komt op beeld getoond.Legt de kandidaat aan het einde een geslaagde test af, krijgt die zijn badge en kan daarmee, hop, de echte wereld in mét de nodige voorsprong. We ontwikkelden eveneens de visuele invulling van de stand. Een totaalpakket waarmee Business Central Booster zijn merk en individualiteit kon uitstralen tijdens de beurs. Tot slot maakten we in dezelfde grafiek enkele visuals voor op de website van Business Central Booster om de learning journeys op een speelse maar duidelijke manier te visualiseren. (bronnen: Plataan, Directions EMEA) ...

LAPPERRE Heb jij al eens gehoord van een strelitzia, alathea een monstera of bromelia?! Wij niet meteen, tot OM Collective naar ons kwam met een vraag om een animatie te maken met plantjes in de hoofdrol. OM Collective, is een digitaal marketing bureau uit Gent en moest een presentatie verzorgen voor Lapperre op een originele manier. Wij stelden voor om de presentatie te voorzien van korte animaties als loopjes. Op deze manier werd de presentatie voorzien van net dat tikkeltje meer en konden we de deadline respecteren. Dit werd ten zeerste geapprecieerd. Het concept om het marketing proces voor te stellen als het zaaien, planten, stekken van plantjes kwam van OM Collective. Drift zocht naar een passende en speelse grafiek en techniek om dit idee vorm te geven. ...

Limburg.net OPTIMO Optimo is de naam van een nieuw afvalophaling systeem dat vanaf januari 2022 zal worden ingevoerd in een groot deel van Limburg. Later komt heel Vlaanderen aan de beurt.  Met Optimo worden er voortaan tot vijf afvalsoorten gelijktijdig opgehaald. Alle afvalsoorten in één vrachtwagen dus. Je sorteert je afval nog steeds in de juiste kleur zak, maar biedt het op hetzelfde moment aan. Hierdoor gebeurt de ophaling efficiënter wat tot minder verkeer en vervuiling leidt. De verschillende kleuren zak worden in een sorteercentrum automatisch gescheiden. Nadien wordt elke afvalsoort in een aparte installatie verwerkt en gerecycleerd. Over het hele systeem maakten we in totaal vijf animaties.  https://vimeo.com/557610605 Sorteren en recycleren van afval is complex en valt niet in één, twee, drie uit te leggen. Het proces tonen werkt wél goed maar videobeelden zijn vaak ‘weinig aantrekkelijk’. Een probleem dat we met animatie niet hebben!  De uitdaging voor DRIFT bestond erin de complexe verwerkingsprocessen van elk afvalsoort eenvoudigen en toch correct voor te stellen. Ook visueel was het een zoektocht om op een correcte en speelse manier de elementen uit de verwerking vorm te geven.  https://vimeo.com/557610605https://vimeo.com/629901372https://vimeo.com/629904853https://vimeo.com/629897440 Waar er toch nog wat meer duiding nodig is, gebruiken we tekstballonnen die mooi aansluiten bij de lijnvoering en de grafiek van film. De technieken die worden toegepast, lijken vaak te gek voor woorden maar neem gerust zelf een kijkje in de wondere wereld van het afval scheiden. ...

Amgen corporate Amgen is na drie eerdere en succesvolle animaties klaar om ons zijn merkidentiteit toe te vertrouwen voor een unieke corporate animatie. DRIFT nam dat vertrouwen graag aan. https://vimeo.com/557982480/04808a1a4e In dertig seconden snedige animatie vatten wij de kernactiviteiten en de patient centricity van Amgen samen. Alles mooi verpakt in de door ons uitgedaagde huisstijl. Een uitstekende tool voor het sales team om nieuwe gesprekken mee te starten.Daarnaast kan de animatie de Amgen pitch ook perfect alleen brengen. Handig als invulling van een sponsorblok tijdens (digitale) congressen. Een formule waar de animatie met zijn dertig seconden naadloos in past.Na de eerste versie voor de Engelse en Nederlandstalige markt sprongen ook de Fransen op de kar, kort nadien gevolgd door de Duitstaligen. And counting… ...

Fugzia Industrieel erfgoed - De Gashouders Klant: Fugzia     Op de Tondelier-site in Gent vind je nog enkele restanten van de gashouders. Gashouders waren alomtegenwoordig tot midden 19e eeuw en diende voor de opslag van gas. Na enkele decennia van verval werd dit industriële erfgoed grondig gerenoveerd. Eén gashouder werd gerestaureerd in de originele staat, de andere gashouder werd omgevormd tot een ontmoetingsplek.  https://vimeo.com/557955897 Fugzia ontwikkelde enkele scenografische objecten voor de site en kwam naar ons met de vraag om op basis van een oude pentekening van de gashouders een 2D animatie te maken die de werking ervan op een heldere manier uitlegt.Door een QR code te scannen met je smartphone kom je door deze animatie te weten hoe zo'n gashouder werkte.We kozen ervoor om het karakter van de pentekening en de tijdsgeest over te nemen in de animatie. Een explainer film in een cut-out techiek was dus een evidente keuze. #gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ Een tondelier? Excuseer? Het gas van de gasfabriek was lange tijd de energiebron voor de stadsverlichting van Gent. De gaslantaarns van de stad werden toen nog dagelijks manueel ontstoken door een lantaarnaansteker, in de 'Gentsche' volksmond ‘tondelier’ genoemd. ...

Alex and the bravest dad in the world Kinderen die iemand uit hun directe omgeving ziek zien worden met kanker, hebben vaak vragen waar ze maar moeilijk een gepast antwoord op krijgen. Amgen maakte speciaal voor hen het knap geïllustreerde stripverhaal ‘Alex and the bravest dad in the world’. Het boek helpt hen ‘multiple myeloma’, een vorm van bloedkanker, te begrijpen.  https://vimeo.com/499546640 De leuke tekeningen en sterke getuigenis geven de film de nodige impact. Om dit boek, en de drie andere boeken uit de reeks, meer bekend te maken bij patiënten en hun familie, maakten we er een animatiefilm over die Amgen onder patiënten kan verspreiden. Het was logisch te vertrekken van de leuke tekeningen en het verhaal van de strip, maar enkel daarmee zou nog niet duidelijk zijn waarvoor het boek dient en voor wie het gemaakt werd. De impact die het boek heeft verdiende in onze ogen (en in die van Amgen) zeker ook een plaats in de film. En zo kwamen we uit bij de getuigenis van Katrien.  Katrien’s man, Peter, strijdt al voor een tweede keer tegen multiple myeloma. Samen hebben ze een zoontje, Victor. Hij begrijpt niet altijd wat er met zijn papa aan de hand is of waarom hij soms niet reageert zoals Victor gewend is. Katrien vertelt hoe het boek haar heeft geholpen om Victor antwoorden te geven. Visueel maken we een link met de leefwereld van jonge kinderen. Speelgoedblokjes vertolken al rollend, vallend en draaiend de stem van Katrien. Een keuze die de juiste toon weet te raken. ...

Gecko-Fix Klant: BOEM agency | Voor: Gecko-Fix Er werd ons gevraagd om enkele korte animaties te maken voor Gecko-Fix. Op een heldere manier wordt getoond waarin de beugels van Gecko-Fix zo verschillen met de klassieke manier van wandbekleding.  https://vimeo.com/458480918 Aan de hand van 3 korte animaties tonen we de verschillende stappen bij de montage van de Gecko-fix-beugels. Ook worden de voornaamste voordelen ervan uitgelicht. Deze voordelen hebben we omgezet naar duidelijk en leesbare pictogrammen. De animaties worden gebruikt bij beursstanden om de producten van Gecko-fix voor te stellen. Het isometrisch perspectief en het planmatige karakter ervan gebruikten we als uitgangspunt voor de grafiek van de animatie. Intussen worden deze explainers volop ingezet en zijn er al meer dan 5 vertalingen voor ontwikkeld.  ...

Het Laatste Nieuws – Zomer Challenges Klant: Trouble | Voor: Het Laatste NieuwsHoera! Op TV geweest! De hele zomer lang!   ‘s Avonds voor de televisie zitten en plots je animatie als reclamespot voorbij zien komen, dat maken wij niet zo heel vaak mee. Dus zaten we elke keer weer met een grijns in onze zetel.  Waar ging het over? Omdat iedereen afgelopen zomer verplicht thuis zat, wilden Het Laatste Nieuws en JOE.fm het ‘De Blijvers’ zoveel mogelijk naar hun zin maken.  https://vimeo.com/454331190/92efe9c567 We werken bij Trouble graag met specialisten, partners met een duidelijke focus. Zo wordt één en één plots drie. [bodymovin anim_id="16792" loop="true" lazyload="true" autoplay_viewport="true" autostop_viewport="true" align="left"] Trouble agency bedacht een campagne met een Nationale Borrel om de zomer op gang te trappen en uitdagingen om aan te gaan met één van de vele BV’s. De HLN shop puilde ondertussen uit van de zomer-gadgets dus ook die moest extra aandacht krijgen.   Visuele rode draad voor dit alles was het overkoepelend campagnebeeld. DRIFT kreeg onder andere de opdracht dat ene campagnebeeld tot leven te brengen en te animeren. Het gewenste resultaat is een enthousiasmerende call to action die ‘De Blijvers’ naar de uitdagingen zou lokken.  Heel fijn samenwerken met het team van Drift. Mooi om te zien hoe animatie het hele artwork tot leven doet komen. Een leuke opdracht, ons op het lijf geschreven: beweging zien in stilstaande beelden en die beweging gebruiken om het verhaal te brengen en de boodschap sterker te maken door middel van animatiefilm.  Trouble vertrouwde op de blik van DRIFT om van hun toffe beeld...

BIPT Klant: Bridgeneers | Voor: BIPT Maak kennis met Bert, Izza, Pablo en Thalia. De familie BIPT is mee op de digitale kar gesprongen, en dat zorgt van tijd tot tijd voor de nodige frustratie! Zo zit Pablo over zijn datalimiet, wil Izza graag een pakketje verzenden en wil Thalia haar emailadres behouden bij het veranderen van telecomprovider. En Bert? Die heeft walkie talkies gekocht van ‘bedenkelijke kwaliteit’… Easyswitch https://vimeo.com/415077905 Abonnement en email https://vimeo.com/502200376/18490941d9 Beste tarief https://vimeo.com/662545472 Elektrische apparaten https://vimeo.com/502202669 Bill Shock https://vimeo.com/502197495/8359f413cb Postaalpunt https://vimeo.com/502201655/774e129687 Wangiri https://vimeo.com/662552067 Radiostoring https://vimeo.com/662550104 BIPT staat daarnaast ook voor “Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie”. En die heeft als taak de belangen van mensen zoals Bert en zijn gezin te beschermen. Een brede waaier aan onderwerpen dus! Daarom werd er gekozen om verschillende animaties te ontwikkelen, die telkens focussen op één probleem. Bridgeneers klopte met dit idee aan bij DRIFT. Wij werkten hun verhaallijnen uit tot gedetailleerde scripts, en we staken het gezin in een visueel jasje dat perfect aansluit bij de stijl van het BIPT. Ondertussen hebben we al acht video’s op de teller staan. En ook dit jaar hebben we weer nieuwe avonturen voor Bert & co in in het vooruitzicht! CREDITS BRIDGENEERS: concept, copywriting, storylinesDRIFT: script, grafiek, storyboards, animatieSOUNDDESIGNER: mùziek, sounddesign...

Loading new posts...
No more posts