Het Laatste Nieuws – Zomer Challenges

We werken bij Trouble graag met specialisten, partners met een duidelijke focus. Zo wordt één en één plots drie.

Hoera! Op TV geweest! De hele zomer lang!

‘s Avonds voor de televisie zitten en plots je animatie voorbij zien komen, dat maken wij niet zo heel vaak mee. Dus zaten we elke keer weer met een grijns in onze zetel.

Waar ging het over? Omdat iedereen afgelopen zomer verplicht thuis zat, wilden Het Laatste Nieuws en JOE.fm het ‘De Blijvers’ zoveel mogelijk naar hun zin maken.

Heel fijn samenwerken met het team van Drift. Mooi om te zien hoe animatie het hele artwork tot leven doet komen.

Trouble bedacht een campagne met een Nationale Borrel om de zomer op gang te trappen en uitdagingen om aan te gaan met één van de vele BV’s. De HLN shop puilde ondertussen uit van de zomer-gadgets dus ook die moest extra aandacht krijgen.

Visuele rode draad door dit alles was het overkoepelend campagnebeeld.

DRIFT kreeg onder andere de opdracht dat ene beeld tot leven te brengen. Het gewenste resultaat: een enthousiasmerende call to action die ‘De Blijvers’ naar de uitdagingen zou lokken.

Een leuke opdracht, ons op het lijf geschreven: beweging zien in stilstaande beelden

Een leuke opdracht, ons op het lijf geschreven: beweging zien in stilstaande beelden en die beweging gebruiken om het verhaal te brengen en de boodschap sterker te maken.

Trouble vertrouwde op de blik van DRIFT om van hun toffe beeld een nog toffere animatie te maken. Eén tekening werd uiteindelijk een halve minuut animatie. En de campagne? Die stónd er.

HLN Zomer Campagnebeeld
Klant

Categorie
Activation, Featured, Portfolio
Tags
Commercial