Rode Neuzen

Klant: Flexus | Voor: Medialaan
 

Over de klant

Medialaan is eigenaar van diverse radio- en televisiezenders in Vlaanderen, waaronder VTM, Q2, Joe en Qmusic. De Rode Neuzen zijn het uithangbord voor de Medialaan-campagne rond psychische problemen bij jongeren.

De uitdaging

Een onderdeel van de Rode Neuzen campagne was een eindejaars inzameling. Op verschillende domeinen werd bespaard en het uitgespaarde geld ging naar de Rode Neuzen. Flexus benaderde DRIFT om een spot te creëren waarin de Rode Neuzen op hun eigen, speelse manier alle medewerkers van Medialaan bedanken voor het ingezamelde geld.

De aanpak

DRIFT stelde verschillende scenario’s voor waaruit Medialaan ‘de lancering’ koos. Vervolgens worden de Neuzen klaargestoomd voor dit avontuur. Om de korte deadline te halen gebruikten we voor het eerst een door ons ontwikkeld stukje software waarmee we de expressies van de Neuzen controleerden. Hierdoor kwamen we tegemoet aan de hoge eisen van Flexus op gebied van de karaktervolle animatie. Iets waar we niet onverdeeld trots op zijn…
De neuzen springen, botsen en knallen net zoals hun 3D-tegenhangers. Nadat de Neuzen in de klankstudio van de nodige stemmen werden voorzien, kwam het geheel helemáál tot leven.

Het resultaat

In een halve minuut krijgen de Rode Neuzen de kans voor alle steun te bedanken. Geen betere manier om dit te doen dan een fles champagne te kraken op het slagen van de campagne. Maar lukt hen dit ook?

 

CREDITS

ontwerp en uitvoering: DRIFT

sound: Sounddesigner.be