Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/318192106"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoe overtuig je mensen om te veranderen? Wij kiezen voor humor en absurditeit bij deze 'inconvenient truth'.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]In Brussel stropt het verkeer en jaar na jaar neemt het probleem toe. Het UZ Brussel kampt daardoor steeds vaker met het probleem dat patiënten niet of nauwelijks aan het hospitaal geraken. Naast het toenemende verkeer is er ook nog het probleem dat er te weinig beschikbare parkeerruimte overblijft wanneer iedereen met zijn eigen wagen naar het ziekenhuis komt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Daarom daagt het UZ Brussel zijn personeel uit om te durven 'schakelen'. Er worden alternatieven voorgesteld zoals het openbaar vervoer. Om dit idee en de nood aan verandering uit te leggen, kreeg DRIFT de opdracht een animatie te maken die het personeel er warm voor maakt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Wij werkten een visuele stijl – mid-century modern – uit en schreven de verhaallijn die het probleem aankaart. We gaan de pijnpunten daarbij niet uit de weg maar houden zowel de toon als de beelden luchtig. Je ziet wat schakelen wil zeggen en hoe het een groot deel van de oplossing is.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Dus. Fietshelm op, monowheel tussen de benen en hop: #durfschakelen![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_separator type="transparent"][vc_single_image image="15688" img_size="large" alignment="center" qode_css_animation=""][vc_separator type="transparent"][/vc_column][vc_column width="1/4"][/vc_column][/vc_row]...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/249821703"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Medialaan is eigenaar van diverse radio- en televisiezenders in Vlaanderen, waaronder VTM, Q2, Joe en Qmusic. De Rode Neuzen zijn het uithangbord voor de Medialaan-campagne rond psychische problemen bij jongeren.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Een onderdeel van de Rode Neuzen campagne was een eindejaars inzameling. Op verschillende domeinen werd bespaard en het uitgespaarde geld ging naar de Rode Neuzen. Flexus benaderde DRIFT om een spot te creëren waarin de Rode Neuzen op hun eigen, speelse manier alle medewerkers van Medialaan bedanken voor het ingezamelde geld.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak DRIFT stelde verschillende scenario’s voor waaruit Medialaan ‘de lancering’ koos. Vervolgens worden de Neuzen klaargestoomd voor dit avontuur. Om de korte deadline te halen gebruikten we voor het eerst een door ons ontwikkeld stukje software waarmee we de expressies van de Neuzen controleerden. Hierdoor kwamen we tegemoet aan de hoge eisen van Flexus op gebied van de karaktervolle animatie. Iets waar we niet onverdeeld trots op zijn… De neuzen springen, botsen en knallen net zoals hun 3D-tegenhangers. Nadat de Neuzen in de klankstudio van de nodige stemmen werden voorzien, kwam het geheel helemáál tot leven.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat In een halve minuut krijgen de Rode Neuzen de kans voor alle steun te bedanken. Geen betere manier om dit te doen dan een fles champagne te kraken op het slagen van de campagne. Maar...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/241478691"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het aantal werknemers van AE is in enkele jaren tijd zeer sterk toegenomen. Ze werken vaak op locatie en wie toch 's middags rond de tafel tafel zit kent al lang niet iedereen meer. Dat is potentieel een grote groep mensen die niet weten wat ze aan elkaar hebben waardoor veel energie verloren gaat in de zoektocht naar het juiste talent op de juiste plaats. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Skilld is het platform waarop het personeel kan communiceren over zijn kennis, interesses en wensen. Het voornaamste doel van Skilld is de juiste mensen bij mekaar krijgen. Kennis koppelen aan vragen en werknemers de kans geven hun carrière zo goed mogelijk uit te bouwen volgens waar ze goed in zijn en heen willen. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern" css=".vc_custom_1575300012787{padding-top: 40px !important;padding-bottom: 40px !important;}" z_index="" el_class="drift_quote"][vc_column][vc_row_inner row_type="row" type="full_width" text_align="left" css_animation=""][vc_column_inner width="1/6"][icons icon="fa-quote-right" size="fa-lg" type="normal" position="right" target="_self"][/vc_column_inner][vc_column_inner width="5/6"][vc_column_text] Drift werkt bijzonder snel en professioneel en zorgt voor AE-movies met frisse insteek en herkenbare visuals. [/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1575299765004{padding-right: 50px !important;}"] Laura Van Duijvenbode - MarCom Officer [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Maar een platform is niets waard als het niet gebruikt wordt. Daarom wil AE het personeel enthousiast maken over de mogelijkheden die Skilld biedt. En dus kwamen ze, niet voor het eerst, uit bij DRIFT. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] AE is een vernieuwend bedrijf dat out-of-the-box durft denken. Daarom kozen...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/195267402"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Brussels Airport, de nationale luchthaven van België. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Brussels Airport wil op een erg eenvoudige, universeel begrijpbare manier de regels rond veiligheid op de landingsbaan/apron weergeven. En dit voor alle medewerkers van de vele diensten die daar werkzaam zijn. Denk aan tankwagens, cateringtrucks, bagagehandlers enzovoort. BBC koos daarom voor animatie en nam contact op met DRIFT. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak BBC speelde met het idee van een animatiefilm waarin een duidelijk onderscheid in de do’s en don’ts wordt weergegeven. De film werd opgedeeld in 4 hoofdstukken: ‘general safety’, ‘pre-arrival’, ‘airplane present’ en ‘departure’. Telkens werpen we een blik op ‘Breakneck Airport’, een luchthaven waar alle regels aan de laars worden gelapt, wat steeds tot de nodige, al dan niet komische, chaos leidt. Achteraf krijgen we pancartegewijs duidelijk te zien hoe het wel moet. DRIFT kwam met scenario’s voor de 4 films, welke steeds een kettingreactie tonen van alles dat fout kan gaan als men zich niet aan de regels houdt. Deze werden samen op punt gesteld waarna we de productie invlogen… [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Vier speelse filmpjes die de boodschap overbrengen zonder belerend te zijn, op een uitdagende manier om de aandacht te houden en bovenal duidelijk en eenduidig! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_gallery interval="0" images="16038" img_size="full"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row]...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/68215246"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Socius is het steunpunt voor sociaal-cultureel volwassenenwerk. Ze richten zich naar alle professionals uit de sector en de organisaties waarvoor ze werken. Socius ondersteunt sociaal-culturele volwassenenorganisaties die erkend zijn door de Vlaamse Gemeenschap.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Socius kwam naar ons met de vraag om een incentive te creëren bij de bestaande deelnemers alsook het bewust maken van niet-deelnemers van de meerwaarde die de verschillende bewegingen en organisaties kunnen betekenen. Hoe presenteer je een jaarverslag over je organisatie zonder dat de aandacht van je publiek verslapt na de eerste droge cijfers? Je animeert het! Wij puurden bij DRIFT de teksten van Socius uit tot de essentie.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Die solide inhoud herschreven we tot een snappy copytekst, een scenario en storyboard en daarmee trokken we naar de opnametafel. De figuren (geprint op en uitgesneden uit karton) konden we laten bewegen door scharniertjes te maken in de gewrichten.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Een doordachte mix van cutouts en stopmotion maken van een droog jaarverslag een karaktervolle animatie met een authentieke uitstraling.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] “De opdracht om een diverse sector zoals het sociaal-cultureel volwassennewerk in een tweetal minuten voor te stellen is geen sinecure. Toch is het net deze opdracht die we aan DRIFT voorlegden. De samenwerking die eruit voortvloeide verliep vlekkeloos. Het meedenken, het zoeken...

Loading new posts...
No more posts