Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/273476631"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoe krijg je mensen zo ver hun schouders te zetten onder een project met een haast onbekende aanpak als 'circulair' bouwen? Kamp C stond voor die opdracht aan de vooravond van hun eerste masterclasses en schakelde DRIFT in om dit mee tot een goed eind te brengen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Als autonoom provinciebedrijf uit Antwerpen is de missie van Kamp C de transistie naar een duurzame samenleving versnellen. Om het eerste geheel circulaire gebouw in België te maken, zoeken ze partners die in verschillende domeinen expertise kunnen bijdragen. De experts moeten van het 't Centrum een echte innovatie-hotspot maken. Tijdens verschillende masterclasses brengt Kamp C mogelijke partners samen en maken ze ze warmvoor het idee.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Op het moment van de vraag was er...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/202036317"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant AE helpt bedrijven bij het optimaliseren van hun bedrijf en de bijhorende ICT. Ze doen dit samen met de klant in een marktgerichte co-creatie. Ze bieden oplossingen aan die specifiek gericht zijn op bepaalde sectoren en regio’s vertrekkend vanuit zeer concrete marktthema’s. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging AE organiseert een wedstrijd in het kader van Smart Cities waarbij je als winnaar vier maanden lang rond mag rijden in een BMW cabrio. Om deelnemers aan te trekken moet gedurende enkele weken reclame worden gemaakt in de vorm van een korte, wervende animatiefilm. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Voor de herkenbaarheid behielden we visueel de stijl van onze voorgaande AE-films. De toon van de copytekst werd bewust wervender gemaakt en om de hoofdprijs wat extra in de verf te zetten,...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/170456512"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Maes is één van de grote brouwers van ons land [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Samen met Pukkelpop wil Maes de ‘Drink van mijn pint’-actie lanceren. Vier gelukkigen worden uitgekozen om de exclusieve ‘PKP Pint 2016’ te brouwen. TBWA contacteerde DRIFT om deze actie van een verfrissende animatie te voorzien! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Na enkele moodboards van TBWA gingen we aan de slag met digitale cut-outs & collages. Op basis van de copytekst werkten we het storyboard uit met het festivalgebeuren in het achterhoofd. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Een dynamische animatie van 1 minuut waarin op een uitdagende manier alle info over de ‘Drink van mijn pint’-actie vervat zit, santé! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_single_image image="16051" img_size="full"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/174335169"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Procter & Gamble, dat consumentenproducten maakt, is een van de grootste leveranciers in de wereld van huishoudelijke- en verzorgingsproducten. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging P&G organiseert een 48 uur durende ‘hackathon’, een event waar een waaier van talenten samenkomt om op 48 uur een product of concept te bedenken en te prototypen. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak We vertalen de verschillende stappen waaruit de hackathon bestaat naar een opgesteld experiment op een laboratoriumtafel. Van inspiratie over prototyping tot pitch. Na goedkeuring van onze moodboard en ruwe schets, kwam het labo tot leven! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Een dynamische animatie die de drang naar experiment en vernieuwing weergeeft, en speels genoeg zodat iedereen zich aangesproken voelt deel te nemen aan de hackathon! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=""...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/138983997"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Linklaters is gekend als het toonaangevende advocatenkantoor in België en is ook wereldwijd actief.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Linklaters Brussels kwam naar ons met de vraag om een animatie te maken voor hun rekruteringscampagne.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak We kozen bewust voor animatie om ons te onderscheiden tussen de veelvuldig gebruikte ‘talking heads’ en ‘testimonials’ in rekruteringscampagnes. We werkten op basis van een strakke copy enkele karakters uit die de missie, visie en de opportuniteiten bij Linklaters illustreren op een aantrekkelijke en speelse manier.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat In een frisse grafische stijl en met een duidelijke inhoud presenteert deze animatiefilm waar Linklaters als bedrijf voor staat en wat ze te bieden hebben aan jonge advocaten.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/110470901"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Vleugel F, is de stedelijke jeugddienst van Leuven.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging De klimaatambassadeurs is een project ism Leuven Klimaatneutraal 2030 waarbij 12 jongeren tussen 15 en 18 jaar één jaar lang 10 uitdagingen aangingen rond klimaat en duurzaamheid. Bij elke uitdaging deelden ze hun inzichten, ervaringen en belevenissen met de buitenwereld via verschillende mediakanalen. Vleugel F lanceerde een oproep “Wordt klimaatambassadeur!’” via print en sociale media. DRIFT werd gevraagd om de oproep te versterken met enkele korte animaties.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Wat als er niet voor het klimaat wordt gezorgd tegen 2030? Een combinatie van foto’s en geanimeerde karakters illustreren op een ludieke manier vervuiling, droogte en overstromingsgevaar.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat We ontwikkelden 3 korte rampscenario’s waarin Leuven geteisterd...

Loading new posts...
No more posts