Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/458480918"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Er werd ons gevraagd om een korte animatie te maken voor Gecko-fix zodat op een heldere manier wordt getoond waarin de beugels van Gecko-fix zo verschillen met de klassieke manier van wandbekleding. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_single_image image="17026" img_size="large" alignment="center" qode_css_animation=""][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Aan de hand van 3 korte animaties tonen we de verschillende stappen bij de montage van de Gecko-fix-beugels en welke de voornaamste voordelen ervan zijn. De animaties worden gebruikt bij beursstanden om de producten van Gecko-fix voor te stellen op een non-verbale manier en ze zijn te zien op hun website. Zonder al te veel toeters en bellen toch duidelijk maken waar dit product voor dient was voor ons een uitdaging. Het isometrich perspectief en het planmatige karakter ervan gebruikten we als uitgangspunt voor de grafiek van de animatie. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="17552" img_size="large" alignment="center" qode_css_animation=""][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="17551" img_size="large" qode_css_animation=""][/vc_column][/vc_row]...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/454331190/92efe9c567"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="We werken bij Trouble graag met specialisten, partners met een duidelijke focus. Zo wordt één en één plots drie." show_quote_icon="yes" width="80"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoera! Op TV geweest! De hele zomer lang![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]‘s Avonds voor de televisie zitten en plots je animatie als reclamespot voorbij zien komen, dat maken wij niet zo heel vaak mee. Dus zaten we elke keer weer met een grijns in onze zetel.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Waar ging het over? Omdat iedereen afgelopen zomer verplicht thuis zat, wilden Het Laatste Nieuws en JOE.fm het ‘De Blijvers’ zoveel mogelijk naar hun zin maken.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="Heel fijn samenwerken met het team van Drift. Mooi om te zien hoe animatie het hele artwork tot leven doet komen." show_quote_icon="yes" width="80"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/2"][vc_column_text][bodymovin anim_id="16792" loop="true" autoplay_viewport="true" autostop_viewport="true" align="center"][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]Trouble agency bedacht een campagne met een Nationale Borrel om de zomer op gang te trappen en uitdagingen om aan te gaan met één van de vele BV’s. De HLN shop puilde ondertussen uit van de zomer-gadgets dus ook die moest extra aandacht krijgen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Visuele rode draad voor dit alles was het overkoepelend campagnebeeld.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]DRIFT kreeg onder andere de opdracht dat ene campagnebeeld tot leven te brengen en te...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/415077905" css=".vc_custom_1588684394789{background-color: #ffffff !important;}"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Maak kennis met Bert, Izza, Pablo en Thalia. De familie BIPT is mee op de digitale kar gesprongen, en dat zorgt soms voor de nodige frustratie.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Deze eerste animatie - uit een reeks van vijf - focust op de vader van het gezin. Papa Bert wil graag veranderen van telecomoperator. Dat lijkt omslachtig, tot hij Easy Switch ontdekt...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/392176763" title="2D explainer - Descheemaeker Pigeon Center "][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Er was veel wat wij nog niet wisten over de duivensport wanneer Fugzia ons vroeg er een uitlegvideo over te maken. In het Descheemaeker Pigeon Center in Zoersel brengen zij het verhaal van de sport in het algemeen. Deze 2D animatie gaat over de wedstrijd zelf. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De briefing? Die kwam in de vorm van een oude kaart van de duivensport en een hoop informatie over hoe een duif, en zeker een ‘top’ duif, zijn weg naar huis vindt. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De kaart had een vintage look en was hoger dan ze breed was. Zo kregen we het idee de animatie op zijn kant uit te werken zodat het scherm waarop ze wordt getoond rechtop kan staan. Dat werkt uitstekend en in het interieur dat Fugzia heeft vormgegeven hangt de explainer film nu als een ‘kader tussen de kaders’. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_single_image image="16342" img_size="full" alignment="center" onclick="link_image" qode_css_animation="" title="2D explainer - sportduiven"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text] De races volgen al decennia hetzelfde patroon. Toegegeven, de duiven vertrekken vandaag met de vrachtwagen in plaats van met de trein maar verder blijft het toch vooral 'wie het snelst gevlogen heeft, krijgt de prijs.' [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Er is dus wel iets veranderd maar niet zeer veel. We gebruikte de grafiek van de kaart...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/358814806"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]De Showreel 2019 is er! Bekijk in één minuut onze tien leukste, mooiste en meest verrassende projecten.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Wij zijn steeds bezig ideeën concreet te maken. Ook wanneer die nog pril of zeer abstract zijn zetten we ze om in een helder verhaal met knappe beelden en een speelse animatiestijl. Ideaal om wat je hebt bedacht te tonen en anderen op jouw golflengte te krijgen. Wij doen dit graag dus laat ons zeker weten welk idee we als volgende mogen verbeelden.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]De volledige projecten uit onze Showreel 2019: Mobiliteit UZ Jette | De Theunisbrug | O2Comfort | AE Company | Digipolis ACPaaS | 't Centrum | Magnet Ziekenhuis Award | Skilld | Noorderlijn na De Knip | Rode Neuzen Dank U[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row]...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/307650589"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]“Maak zestig (!) films over begrippen uit de financiële wereld.” Het was een volstrekt nieuwe uitdaging voor ons. Potentieel on-sexy maar met een happy end.   Het Beobank beleggerslexicon helpt beginnende beleggers doorheen het bos van financiële termen. De inhoud varieert van rechttoe rechtaan (een aandeel?) tot erg complex (quantitative easing?). Al onze ervaring met het vertalen van complexe inhoud naar duidelijke beelden en tekst kroop in dit project en het resultaat mag er zijn.   We zijn erin geslaagd, ondanks het grote aantal films en de lange productietijd, een reeks neer te zetten. Onze eigenheid zit helemaal in de taal, het beeld en de beweging. De Beobank look-and-feel ligt er als een saus overheen.   De filmpjes duren nooit langer dan één minuut waarna je op de hoogte bent van weer een nieuw begrip. Verwijzingen in de animaties verleiden je om ook de andere termen te bekijken. De ideale opstap dus voor beginnende beleggers!   Het publiek van Beobank is erg divers. Om iederéén wegwijs te maken in de wereld van beleggingen sloegen zij de handen in elkaar met OnlyHumans. Die laatsten zorgden voor het overkoepelende plan achter het Lexicon en schreven er de blogposts en definities voor.   Maar zo’n woordenlijst dreigt een stoffige boel te worden en daarom dacht OnlyHumans aan animatiefilm. DRIFT dus. Wij schreven de teksten voor de films, vertaalden die naar verrassende beelden en lieten het allemaal bewegen in onze eigen stijl.   Sinds de eerste vraag zijn er twee jaren verstreken waarin we vier delen...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343608159"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Het verhaal van de Theunisbrug die vervangen wordt - met alle overlast die daarbij komt kijken - is zeer complex. Wij krijgen het uitgelegd in twee minuten. Meer nog, wij tonen ook het waarom en wat de toekomst brengt. Dat spaart weer een hoop frustratie.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]De Vlaamse Waterweg, die alles rond de binnenvaart beheert, vernieuwt het Albertkanaal. De bruggen over het kanaal krijgen dan ook een stevige make-over en worden deels vervangen. Maar dat doe je niet zomaar. Zeker wanneer de omgeving gelijktijdig wordt aangepakt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Dat is het geval bij de Theunisbrug, die Deurne met Merksem verbindt. Dit project spreidt zich uit over meerdere jaren en in verschillende fases. Wij maken dat complexe verhaal begrijpbaar voor iedereen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]We wroetten door de berg informatie en technische tekeningen, schrapten en schaafden tot we de essentie te pakken hadden. In de animatie leggen we uit hoe en waarom de werken gebeuren en ook een kijkje in de toekomst.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]De gekozen tekenstijl is vlak met waar het kan - voor dat tikkeltje meer - een isometrisch perspectief. Zo blijft het beeld eenvoudig terwijl de inhoud correct en complex blijft.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]We zijn er ook hier weer in geslaagd een ingewikkeld idee concreet te maken...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/318192106"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoe overtuig je mensen om te veranderen? Wij kiezen voor humor en absurditeit bij deze 'inconvenient truth'.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]In Brussel stropt het verkeer en jaar na jaar neemt het probleem toe. Het UZ Brussel in Jette kampt daardoor steeds vaker met het probleem dat patiënten niet of nauwelijks aan het hospitaal geraken. Naast het toegenomen verkeer is er ook nog het probleem dat er te weinig beschikbare parkeerruimte overblijft wanneer iedereen met zijn eigen wagen naar het ziekenhuis komt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Daarom daagt het ziekenhuis zijn personeel uit om te durven 'schakelen'. Er worden alternatieven voorgesteld zoals het openbaar vervoer. Om dit idee en de nood aan verandering uit te leggen, kreeg DRIFT de opdracht een animatie te maken die het personeel er warm voor maakt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Wij werkten een visuele stijl – mid-century modern – uit en schreven de verhaallijn die het probleem aankaart. We gaan de pijnpunten daarbij niet uit de weg maar houden zowel de toon als de beelden luchtig. Je ziet wat schakelen wil zeggen en hoe het een groot deel van de oplossing is.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Dus. Fietshelm op, monowheel tussen de benen en hop: #durfschakelen![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_separator type="transparent"][vc_single_image image="15688" img_size="large" alignment="center" qode_css_animation=""][vc_separator type="transparent"][/vc_column][vc_column width="1/4"][/vc_column][/vc_row]...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343607921"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Een buisje in elk neusgat. Een constante zuurstofstroom die je neus uitdroogt en irriteert. Dat is niet meteen de meest comfortabele manier om te genezen, ook al helpt het wel.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Oxypoint bedacht (als spin-off van de Universiteit Antwerpen) daarom de O2COMFORT, een flowmeter die enkel een zuurstofpuls lost op het moment dat je ook echt inademt. Tussendoor is er geen lucht die ontsnapt (kassa!) en er zijn ook geen rebellerende patiënten meer.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Zo’n toestel hoeft geen verkoopsfilmpje, natuurlijk. En toch. DRIFT zette alle voordelen nog eens op een rijtje, verteld door de stakeholders, de mensen die er hun voordeel mee doen. De patiënt, de arts,… Tot de technici toe. Maar we zouden DRIFT niet zijn als we het niet deden met de nodige humor en verrassende grafiek.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]De copytekst was een hit bij de klant, die de eerste zin: "Nobody inhales continuously, do they?" meteen op zijn website en brochures zette. Het salesteam is ondertussen in heel Europa op de baan met onze animatie en zet er het gezicht van Oxypoint mee op de kaart. En dat mag je letterlijk nemen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Het geheel op tijd klaar krijgen en vlot omzetten naar nog zes andere talen, vroeg om een technisch hoogstandje. De ‘talking head’ kreeg een mond die mee kan praten met de voice over en het gezicht zit vol expressie die je doet vergeten dat je naar een technisch hoogstandje aan het kijken bent. Ah ja![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_single_image image="16555" img_size="full" alignment="center"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/273476631"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoe krijg je mensen zo ver hun schouders te zetten onder een project met een haast onbekende aanpak als 'circulair' bouwen? Kamp C stond voor die opdracht aan de vooravond van hun eerste masterclasses en schakelde DRIFT in om dit mee tot een goed eind te brengen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Als autonoom provinciebedrijf uit Antwerpen is de missie van Kamp C de transistie naar een duurzame samenleving versnellen. Om het eerste geheel circulaire gebouw in België te maken, zoeken ze partners die in verschillende domeinen expertise kunnen bijdragen. De experts moeten van het 't Centrum een echte innovatie-hotspot maken. Tijdens verschillende masterclasses brengt Kamp C mogelijke partners samen en maken ze ze warmvoor het idee.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Op het moment van de vraag was er nog maar weinig bekend over het te bouwen project. De uitdaging was dan ook om visueel inhoudelijk te communiceren zonder te concreet te worden. Wij werkten daarom een visuele stijl uit die knipoogt naar het constructivisme. We speelden met veranderingen in perspectief en compositie om zo te verrassen, uit te dagen en te blijven boeien.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Mede dankzij onze animatie liepen de masterclasses vol en werden er voldoende partners gevonden. En 't Centrum? Dat krijgt ondertussen écht vorm.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_gallery type="image_grid" images="15712,15711" img_size="large" column_number="2" grayscale="no" images_space="gallery_with_space"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row]...

Loading new posts...
No more posts