Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/499546640"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="De leuke tekeningen en sterke getuigenis geven de film de nodige impact." show_quote_icon="yes"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Kinderen die iemand uit hun directe omgeving ziek zien worden met kanker, hebben vaak vragen waar ze maar moeilijk een gepast antwoord op krijgen.   Amgen maakte speciaal voor hen het knap geïllustreerde stripverhaal ‘Alex and the bravest dad in the world’. Het boek helpt hen ‘multiple myeloma’, een vorm van bloedkanker, te begrijpen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][vc_column width="1/3"][vc_single_image image="17567" img_size="medium" qode_css_animation=""][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/4"][vc_single_image image="17570" img_size="medium" qode_css_animation=""][vc_separator type="transparent"][/vc_column][vc_column width="3/4"][vc_column_text]Om dit boek, en de drie andere boeken uit de reeks, meer bekend te maken bij patiënten en hun familie, maakten we er een animatiefilm over die Amgen onder patiënten kan verspreiden.   Het was logisch te vertrekken van de leuke tekeningen en het verhaal van de strip, maar enkel daarmee zou nog niet duidelijk zijn waarvoor het boek dient en voor wie het gemaakt werd. De impact die het boek heeft verdiende in onze ogen (en in die van Amgen) zeker ook een plaats in de film. En zo kwamen we uit bij de getuigenis van Katrien.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Katrien's man, Peter, strijdt al voor een tweede keer tegen multiple myeloma. Samen hebben ze een zoontje, Victor. Hij begrijpt niet altijd wat er met zijn papa aan de hand is of waarom hij soms niet reageert zoals Victor...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/454331190/92efe9c567"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="We werken bij Trouble graag met specialisten, partners met een duidelijke focus. Zo wordt één en één plots drie." show_quote_icon="yes" width="80"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoera! Op TV geweest! De hele zomer lang![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]‘s Avonds voor de televisie zitten en plots je animatie als reclamespot voorbij zien komen, dat maken wij niet zo heel vaak mee. Dus zaten we elke keer weer met een grijns in onze zetel.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Waar ging het over? Omdat iedereen afgelopen zomer verplicht thuis zat, wilden Het Laatste Nieuws en JOE.fm het ‘De Blijvers’ zoveel mogelijk naar hun zin maken.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="Heel fijn samenwerken met het team van Drift. Mooi om te zien hoe animatie het hele artwork tot leven doet komen." show_quote_icon="yes" width="80"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/2"][vc_column_text][bodymovin anim_id="16792" loop="true" autoplay_viewport="true" autostop_viewport="true" align="center"][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]Trouble agency bedacht een campagne met een Nationale Borrel om de zomer op gang te trappen en uitdagingen om aan te gaan met één van de vele BV’s. De HLN shop puilde ondertussen uit van de zomer-gadgets dus ook die moest extra aandacht krijgen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Visuele rode draad voor dit alles was het overkoepelend campagnebeeld.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]DRIFT kreeg onder andere de opdracht dat ene campagnebeeld tot leven te brengen en te...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343608159"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Het verhaal van de Theunisbrug die vervangen wordt - met alle overlast die daarbij komt kijken - is zeer complex. Wij krijgen het uitgelegd in twee minuten. Meer nog, wij tonen ook het waarom en wat de toekomst brengt. Dat spaart weer een hoop frustratie.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]De Vlaamse Waterweg, die alles rond de binnenvaart beheert, vernieuwt het Albertkanaal. De bruggen over het kanaal krijgen dan ook een stevige make-over en worden deels vervangen. Maar dat doe je niet zomaar. Zeker wanneer de omgeving gelijktijdig wordt aangepakt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Dat is het geval bij de Theunisbrug, die Deurne met Merksem verbindt. Dit project spreidt zich uit over meerdere jaren en in verschillende fases. Wij maken dat complexe verhaal begrijpbaar voor iedereen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]We wroetten door de berg informatie en technische tekeningen, schrapten en schaafden tot we de essentie te pakken hadden. In de animatie leggen we uit hoe en waarom de werken gebeuren en ook een kijkje in de toekomst.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]De gekozen tekenstijl is vlak met waar het kan - voor dat tikkeltje meer - een isometrisch perspectief. Zo blijft het beeld eenvoudig terwijl de inhoud correct en complex blijft.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]We zijn er ook hier weer in geslaagd een ingewikkeld idee concreet te maken...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343607921"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Een buisje in elk neusgat. Een constante zuurstofstroom die je neus uitdroogt en irriteert. Dat is niet meteen de meest comfortabele manier om te genezen, ook al helpt het wel.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Oxypoint bedacht (als spin-off van de Universiteit Antwerpen) daarom de O2COMFORT, een flowmeter die enkel een zuurstofpuls lost op het moment dat je ook echt inademt. Tussendoor is er geen lucht die ontsnapt (kassa!) en er zijn ook geen rebellerende patiënten meer.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Zo’n toestel hoeft geen verkoopsfilmpje, natuurlijk. En toch. DRIFT zette alle voordelen nog eens op een rijtje, verteld door de stakeholders, de mensen die er hun voordeel mee doen. De patiënt, de arts,… Tot de technici toe. Maar we zouden DRIFT niet zijn als we het niet deden met de nodige humor en verrassende grafiek.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]De copytekst was een hit bij de klant, die de eerste zin: "Nobody inhales continuously, do they?" meteen op zijn website en brochures zette. Het salesteam is ondertussen in heel Europa op de baan met onze animatie en zet er het gezicht van Oxypoint mee op de kaart. En dat mag je letterlijk nemen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Het geheel op tijd klaar krijgen en vlot omzetten naar nog zes andere talen, vroeg om een technisch hoogstandje. De ‘talking head’ kreeg een mond die mee kan praten met de voice over en het gezicht zit vol expressie die je doet vergeten dat je naar een technisch hoogstandje aan het kijken bent. Ah ja![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_single_image image="16555" img_size="full" alignment="center"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/249821703"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Medialaan is eigenaar van diverse radio- en televisiezenders in Vlaanderen, waaronder VTM, Q2, Joe en Qmusic. De Rode Neuzen zijn het uithangbord voor de Medialaan-campagne rond psychische problemen bij jongeren.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Een onderdeel van de Rode Neuzen campagne was een eindejaars inzameling. Op verschillende domeinen werd bespaard en het uitgespaarde geld ging naar de Rode Neuzen. Flexus benaderde DRIFT om een spot te creëren waarin de Rode Neuzen op hun eigen, speelse manier alle medewerkers van Medialaan bedanken voor het ingezamelde geld.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak DRIFT stelde verschillende scenario’s voor waaruit Medialaan ‘de lancering’ koos. Vervolgens worden de Neuzen klaargestoomd voor dit avontuur. Om de korte deadline te halen gebruikten we voor het eerst een door ons ontwikkeld stukje software waarmee we de expressies van de Neuzen controleerden. Hierdoor kwamen we tegemoet aan de hoge eisen van Flexus op gebied van de karaktervolle animatie. Iets waar we niet onverdeeld trots op zijn… De neuzen springen, botsen en knallen net zoals hun 3D-tegenhangers. Nadat de Neuzen in de klankstudio van de nodige stemmen werden voorzien, kwam het geheel helemáál tot leven.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat In een halve minuut krijgen de Rode Neuzen de kans voor alle steun te bedanken. Geen betere manier om dit te doen dan een fles champagne te kraken op het slagen van de campagne. Maar...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/241478691"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het aantal werknemers van AE is in enkele jaren tijd zeer sterk toegenomen. Ze werken vaak op locatie en wie toch 's middags rond de tafel tafel zit kent al lang niet iedereen meer. Dat is potentieel een grote groep mensen die niet weten wat ze aan elkaar hebben waardoor veel energie verloren gaat in de zoektocht naar het juiste talent op de juiste plaats. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Skilld is het platform waarop het personeel kan communiceren over zijn kennis, interesses en wensen. Het voornaamste doel van Skilld is de juiste mensen bij mekaar krijgen. Kennis koppelen aan vragen en werknemers de kans geven hun carrière zo goed mogelijk uit te bouwen volgens waar ze goed in zijn en heen willen. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern" css=".vc_custom_1575300012787{padding-top: 40px !important;padding-bottom: 40px !important;}" z_index="" el_class="drift_quote"][vc_column][vc_row_inner row_type="row" type="full_width" text_align="left" css_animation=""][vc_column_inner width="1/6"][icons icon="fa-quote-right" size="fa-lg" type="normal" position="right" target="_self"][/vc_column_inner][vc_column_inner width="5/6"][vc_column_text] Drift werkt bijzonder snel en professioneel en zorgt voor AE-movies met frisse insteek en herkenbare visuals. [/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1575299765004{padding-right: 50px !important;}"] Laura Van Duijvenbode - MarCom Officer [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Maar een platform is niets waard als het niet gebruikt wordt. Daarom wil AE het personeel enthousiast maken over de mogelijkheden die Skilld biedt. En dus kwamen ze, niet voor het eerst, uit bij DRIFT. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] AE is een vernieuwend bedrijf dat out-of-the-box durft denken. Daarom kozen...

Loading new posts...
No more posts