Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/458480918"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Er werd ons gevraagd om een korte animatie te maken voor Gecko-fix zodat op een heldere manier wordt getoond waarin de beugels van Gecko-fix zo verschillen met de klassieke manier van wandbekleding. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_single_image image="17026" img_size="large" alignment="center" qode_css_animation=""][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Aan de hand van 3 korte animaties tonen we de verschillende stappen bij de montage van de Gecko-fix-beugels en welke de voornaamste voordelen ervan zijn. De animaties worden gebruikt bij beursstanden om de producten van Gecko-fix voor te stellen op een non-verbale manier en ze zijn te zien op hun website. Zonder al te veel toeters en bellen toch duidelijk maken waar dit product voor dient was voor ons een uitdaging. Het isometrich perspectief en het planmatige karakter ervan gebruikten we als uitgangspunt voor...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/392176763"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Er was veel wat wij nog niet wisten over de duivensport wanneer Fugzia ons vroeg er een animatie over te maken. In het Descheemaeker Pigeon Centre in Zoersel brengen zij het verhaal van de sport in het algemeen. Onze animatie gaat over de wedstrijd zelf. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De briefing? Die kwam in de vorm van een oude kaart van de duivensport en een hoop informatie over hoe een duif, en zeker een ‘top’ duif, zijn weg naar huis vindt. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De kaart had een vintage look en was hoger dan ze breed was. Zo kregen we het idee de animatie op zijn kant uit te werken zodat het scherm waarop ze wordt getoond rechtop kan staan. Dat werkt uitstekend en in het interieur...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/307650589"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]“Maak zestig (!) films over begrippen uit de financiële wereld.” Het was een volstrekt nieuwe uitdaging voor ons. Potentieel on-sexy maar met een happy end.   Het Beobank beleggerslexicon helpt beginnende beleggers doorheen het bos van financiële termen. De inhoud varieert van rechttoe rechtaan (een aandeel?) tot erg complex (quantitative easing?). Al onze ervaring met het vertalen van complexe inhoud naar duidelijke beelden en tekst kroop in dit project en het resultaat mag er zijn.   We zijn er in geslaagd, ondanks het grote aantal films en de lange productietijd, een reeks neer te zetten. Onze eigenheid zit helemaal in de taal, het beeld en de beweging. De Beobank look-and-feel ligt er als een saus overheen.   De filmpjes duren nooit langer dan één minuut waarna je op de hoogte bent van weer een nieuw begrip. Verwijzingen in de animaties verleiden je om ook de andere...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/318192106"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoe overtuig je mensen om te veranderen? Wij kiezen voor humor en absurditeit bij deze 'inconvenient truth'.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]In Brussel stropt het verkeer en jaar na jaar neemt het probleem toe. Het UZ Jette kampt daardoor steeds vaker met het probleem dat patiënten niet of nauwelijks aan het hospitaal geraken. Naast het toegenomen verkeer is er ook nog het probleem dat er te weinig beschikbare parkeerruimte overblijft wanneer iedereen met zijn eigen wagen naar het ziekenhuis komt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Daarom daagt het ziekenhuis zijn personeel uit om te durven 'schakelen'. Er worden alternatieven voorgesteld zoals het openbaar vervoer. Om dit idee en de nood aan verandering uit te leggen, kreeg DRIFT de opdracht een animatie te maken die het personeel er warm voor...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343607921"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Een buisje in elk neusgat. Een constante zuurstofstroom die je neus uitdroogt en irriteert. Dat is niet meteen de meest comfortabele manier om te genezen, ook al helpt het wel.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Oxypoint bedacht (als spin-off van de Universiteit Antwerpen) daarom de O2COMFORT, een flowmeter die enkel een zuurstofpuls lost op het moment dat je ook echt inademt. Tussendoor is er geen lucht die ontsnapt (kassa!) en er zijn ook geen rebellerende patiënten meer.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]Zo’n toestel hoeft geen verkoopsfilmpje, natuurlijk. En toch. DRIFT zette alle voordelen nog eens op een rijtje, verteld door de mensen die er hun voordeel mee doen. De patiënt, de arts,… Tot de technici toe. Maar we zouden DRIFT niet zijn als we het niet deden met de nodige humor en verrassende graphics.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text]De copytekst was een hit bij de klant, die de eerste zin meteen op zijn...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/255347269"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Software lijkt vaak op een black box. Hoe kan je enthousiasmerend communiceren over een technisch en, geef toe, redelijk droog gegeven als 'modulariteit'? Wij vonden de oplossing door de software te abstraheren tot een keten van aan elkaar gesloten blokken en het gebruiksgemak te tonen in de interactie met een personage.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]We hebben het niet over wat de software doet maar wel over hoe die is opgebouwd. De boodschap: het voordeel van kleine bouwstenen tegenover grote, monolithische software. Ons personage werkt met de modules en toont op een speelse manier de voordelen van deze aanpak.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern" z_index=""][vc_column][vc_column_text]Digipolis ondersteunt met hun Antwerp City Platform as a Service de Antwerpse stadsdiensten bij hun digitale omschakeling. Reputations verzorgde de communicatie en DRIFT maakte...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/249821703"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Medialaan is eigenaar van diverse radio- en televisiezenders in Vlaanderen, waaronder VTM, Q2, Joe en Qmusic. De Rode Neuzen zijn het uithangbord voor de Medialaan-campagne rond psychische problemen bij jongeren.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Een onderdeel van de Rode Neuzen campagne was een eindejaars inzameling. Op verschillende domeinen werd bespaard en het uitgespaarde geld ging naar de Rode Neuzen. Flexus benaderde DRIFT om een spot te creëren waarin de Rode Neuzen op hun eigen, speelse manier alle medewerkers van Medialaan bedanken voor het ingezamelde geld.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak DRIFT stelde verschillende scenario’s voor waaruit Medialaan ‘de lancering’ koos. Vervolgens worden de Neuzen klaargestoomd voor dit avontuur. Om de korte deadline te halen gebruikten we voor het eerst een door ons ontwikkeld stukje software waarmee we...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/241478691"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het aantal werknemers van AE is in enkele jaren tijd zeer sterk toegenomen. Ze werken vaak op locatie en wie toch 's middags rond de tafel tafel zit kent al lang niet iedereen meer. Dat is potentieel een grote groep mensen die niet weten wat ze aan elkaar hebben waardoor veel energie verloren gaat in de zoektocht naar het juiste talent op de juiste plaats. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Skilld is het platform waarop het personeel kan communiceren over zijn kennis, interesses en wensen. Het voornaamste doel van Skilld is de juiste mensen bij mekaar krijgen. Kennis koppelen aan vragen en werknemers de kans geven hun carrière zo goed mogelijk uit te bouwen volgens waar ze goed in zijn en heen willen. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern" css=".vc_custom_1575300012787{padding-top:...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/195267402"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Brussels Airport, de nationale luchthaven van België. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Brussels Airport wil op een erg eenvoudige, universeel begrijpbare manier de regels rond veiligheid op de landingsbaan/apron weergeven. En dit voor alle medewerkers van de vele diensten die daar werkzaam zijn. Denk aan tankwagens, cateringtrucks, bagagehandlers enzovoort. BBC koos daarom voor animatie en nam contact op met DRIFT. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak BBC speelde met het idee van een animatiefilm waarin een duidelijk onderscheid in de do’s en don’ts wordt weergegeven. De film werd opgedeeld in 4 hoofdstukken: ‘general safety’, ‘pre-arrival’, ‘airplane present’ en ‘departure’. Telkens werpen we een blik op ‘Breakneck Airport’, een luchthaven waar alle regels aan de laars worden gelapt, wat steeds tot de nodige, al dan niet komische, chaos...

Loading new posts...
No more posts