Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/454331190/92efe9c567"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="We werken bij Trouble graag met specialisten, partners met een duidelijke focus. Zo wordt één en één plots drie." show_quote_icon="yes" width="80"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoera! Op TV geweest! De hele zomer lang![/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]‘s Avonds voor de televisie zitten en plots je animatie voorbij zien komen, dat maken wij niet zo heel vaak mee. Dus zaten we elke keer weer met een grijns in onze zetel.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Waar ging het over? Omdat iedereen afgelopen zomer verplicht thuis zat, wilden Het Laatste Nieuws en JOE.fm het ‘De Blijvers’ zoveel mogelijk naar hun zin maken.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][blockquote text="Heel fijn samenwerken met het team van Drift. Mooi om te zien hoe animatie het hele...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343608159"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Het verhaal van de Theunisbrug die vervangen wordt - met alle overlast die daarbij komt kijken - is zeer complex. Wij krijgen het uitgelegd in twee minuten. Meer nog, wij tonen ook het waarom en wat de toekomst brengt. Dat spaart weer een hoop frustratie.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]De Vlaamse Waterweg, die alles rond de binnenvaart beheert, vernieuwt het Albertkanaal. De bruggen over het kanaal krijgen dan ook een stevige make-over en worden deels vervangen. Maar dat doe je niet zomaar. Zeker wanneer de omgeving gelijktijdig wordt aangepakt.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Dat is het geval bij de Theunisbrug, die Deurne met Merksem verbindt. Dit project spreidt zich uit over meerdere jaren en in verschillende fases. Wij maken dat complexe verhaal begrijpbaar voor iedereen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/273476631"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Hoe krijg je mensen zo ver hun schouders te zetten onder een project met een haast onbekende aanpak als 'circulair' bouwen? Kamp C stond voor die opdracht aan de vooravond van hun eerste masterclasses en schakelde DRIFT in om dit mee tot een goed eind te brengen.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Als autonoom provinciebedrijf uit Antwerpen is de missie van Kamp C de transistie naar een duurzame samenleving versnellen. Om het eerste geheel circulaire gebouw in België te maken, zoeken ze partners die in verschillende domeinen expertise kunnen bijdragen. De experts moeten van het 't Centrum een echte innovatie-hotspot maken. Tijdens verschillende masterclasses brengt Kamp C mogelijke partners samen en maken ze ze warmvoor het idee.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Op het moment van de vraag was er...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/230597292"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/2"][vc_video link="https://vimeo.com/230597348"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_video link="https://vimeo.com/230597305"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Als je 3 supermarkten moet opsommen is Delhaize er garanti bij. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging 4 aantrekkelijke tutorials vormden een onderdeel van hun zomercampagne “Hoe word je King of BBQ?” Liveaction beelden en een strak scenario van Boondoogle waren de basis om er iets verfrissends mee te doen. Boondoogle contacteerde DRIFT om de beelden van leuke doodles te voorzien. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Na wat testjes met tracking gingen we aan de slag met de gefilmde beelden om er ons ding mee te doen. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Enkele leuke vondsten en de juiste dosis humor vormden de juiste ingrediënten voor dat extra BBQ-sausje. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343665737"][vc_separator type="transparent"][vc_separator type="transparent"][vc_column_text] Over de klant Common Ground verzorgt de communicatie rond openbare werken. Een belangrijk deel van hun opdracht bestaat uit het creëren van draagvlak voor de doorgaans grote werven. Een noodzakelijke taak gezien de veelal grote impact op het dagelijkse leven. Noorderlijn is een project van De Lijn, Stad Antwerpen en het Vlaams Agentschap Wegen Verkeer.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_column_text] De uitdaging De werken onder de naam Noorderlijn gingen van start in mei 2016. Voor aanvang van de werken communiceerden we samen met Common Ground over de verwachte impact van de werken aan de Noordelijke Leien, het Eilandje en de Noorderlaan. Bekijk het resultaat ervan hier. Sindsdien is al veel werk verzet maar de meest ingrijpende fase moet nog komen. De zogenaamde Knip van de Leien start in juni 2017. Op dat moment wordt het doorgaand verkeer over het Operaplein onmogelijk gemaakt door een grote werf. Deze werken gaan samen...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/202036317"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant AE helpt bedrijven bij het optimaliseren van hun bedrijf en de bijhorende ICT. Ze doen dit samen met de klant in een marktgerichte co-creatie. Ze bieden oplossingen aan die specifiek gericht zijn op bepaalde sectoren en regio’s vertrekkend vanuit zeer concrete marktthema’s. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging AE organiseert een wedstrijd in het kader van Smart Cities waarbij je als winnaar vier maanden lang rond mag rijden in een BMW cabrio. Om deelnemers aan te trekken moet gedurende enkele weken reclame worden gemaakt in de vorm van een korte, wervende animatiefilm. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Voor de herkenbaarheid behielden we visueel de stijl van onze voorgaande AE-films. De toon van de copytekst werd bewust wervender gemaakt en om de hoofdprijs wat extra in de verf te zetten,...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/170456512"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Maes is één van de grote brouwers van ons land [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Samen met Pukkelpop wil Maes de ‘Drink van mijn pint’-actie lanceren. Vier gelukkigen worden uitgekozen om de exclusieve ‘PKP Pint 2016’ te brouwen. TBWA contacteerde DRIFT om deze actie van een verfrissende animatie te voorzien! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak Na enkele moodboards van TBWA gingen we aan de slag met digitale cut-outs & collages. Op basis van de copytekst werkten we het storyboard uit met het festivalgebeuren in het achterhoofd. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Een dynamische animatie van 1 minuut waarin op een uitdagende manier alle info over de ‘Drink van mijn pint’-actie vervat zit, santé! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_single_image image="16051" img_size="full"...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/174335169"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Procter & Gamble, dat consumentenproducten maakt, is een van de grootste leveranciers in de wereld van huishoudelijke- en verzorgingsproducten. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging P&G organiseert een 48 uur durende ‘hackathon’, een event waar een waaier van talenten samenkomt om op 48 uur een product of concept te bedenken en te prototypen. [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak We vertalen de verschillende stappen waaruit de hackathon bestaat naar een opgesteld experiment op een laboratoriumtafel. Van inspiratie over prototyping tot pitch. Na goedkeuring van onze moodboard en ruwe schets, kwam het labo tot leven! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat Een dynamische animatie die de drang naar experiment en vernieuwing weergeeft, en speels genoeg zodat iedereen zich aangesproken voelt deel te nemen aan de hackathon! [/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=""...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/343665737"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column width="1/2"][vc_column_text]Bovenaan speelt de animatie van de tweede fase 'na De Knip (van de Leien)'. De animatie over de aanloop naar de knip zie je hieronder.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][vc_video link="https://vimeo.com/160728766"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][vc_column width="1/2"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Noorderlijn is een project van Vlaamse Vervoersmaatschappij De Lijn, de stad Antwerpen en het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Met de Noorderlijn krijgt Antwerpen tegen juli 2019 gloednieuwe tramlijnen op de Noorderleien, het Eilandje en de Noorderlaan. Common ground vroeg aan DRIFT om een animatie te maken die bewoners en bezoekers van de stad Antwerpen dient te informeren over de werken die gepaard gaan met de nieuwe tramlijn, de Noorderlijn.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak We ontwikkelden een heldere en duidelijke grafiek om een zo breed...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_video link="https://vimeo.com/138983997"][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Over de klant Linklaters is gekend als het toonaangevende advocatenkantoor in België en is ook wereldwijd actief.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De uitdaging Linklaters Brussels kwam naar ons met de vraag om een animatie te maken voor hun rekruteringscampagne.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] De aanpak We kozen bewust voor animatie om ons te onderscheiden tussen de veelvuldig gebruikte ‘talking heads’ en ‘testimonials’ in rekruteringscampagnes. We werkten op basis van een strakke copy enkele karakters uit die de missie, visie en de opportuniteiten bij Linklaters illustreren op een aantrekkelijke en speelse manier.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Het resultaat In een frisse grafische stijl en met een duidelijke inhoud presenteert deze animatiefilm waar Linklaters als bedrijf voor staat en wat ze te bieden hebben aan jonge advocaten.[/vc_column_text][vc_separator type="transparent"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no"...

Loading new posts...
No more posts