Animatie is goedkoop!

Toegegeven, het klopt niet helemaal. Animatie is niet goedkoop. Het proces vraagt namelijk veel tijd want in animatie verschijnt niets “per toeval” op je scherm.

Dat wil ook zeggen dat over werkelijk alles in beeld werd nagedacht. Er is geen ruis, geen afleiding, tenzij het project er om vraagt natuurlijk. En dus is de titel van deze post geen leugen. Als je voorbij het prijskaartje kijkt naar wat je er voor terugkrijgt is animatie de investering meer dan waard. Bijvoorbeeld wanneer je merkt dat je sneller met de juiste persoon in contact komt.

explainer vision
Er is geen ruis, geen afleiding, tenzij het project er om vraagt natuurlijk.

Vertellen wat je doet? Het is een noodzaak. Een animatie op je homepage geeft meteen een heldere kijk op je organisatie, je activiteit en je merk. Een bezoeker kan daardoor zelf beslissen of hij op de juiste plaats is voordat hij contact opneemt. En wanneer hij dat doet, heb je meteen een geïnformeerd persoon voor je, mét interesse in wat je doet.

Dat kan natuurlijk ook met een eenvoudige tekst. Alleen blijkt dat wat je vertelt, beter wordt onthouden wanneer je het toont. En je publiek kan nadien beter navertellen wat het gezien heeft. Of het filmpje simpelweg delen, want iedereen heeft tegenwoordig een scherm op zak.

Iedereen heeft tegenwoordig een scherm op zak.

De basis van wat je vertelt blijft meestal onveranderd. Laat dat deel over aan onze animatie en vul nadien zelf aan met net zoveel details als nodig. Volledig op maat van wie er tegenover je zit. Want of je nu gaat spreken voor een volle zaal, aan tafel zit met je volgende klant of moet opvallen tijdens een online congres. Animatie introduceert je als spreker.

Ook maakt animatie je merk zichtbaarder. De grafiek, de toon van de voice over en zelfs de manier waarop iets door het beeld beweegt, het heeft allemaal invloed op hoe je merk overkomt. Zeker wanneer een filmpje gedeeld wordt buiten zijn context. De herkenbaarheid van je merk zal er dan voor zorgen dat de link met je organisatie behouden blijft.

Als je inziet hoe een goede animatie je werk uit handen neemt, je merk boost en de juiste personen filtert voor ze met jou contact opnemen, valt er veel te zeggen voor zo’n ‘dure’ investering.

Dus ja! Animatie is goedkoop.

pirate explainer
Thijs Merckx
thijs@driftanimation.be

Scenario- en Tekstschrijver / Animator / Zaakvoerder

No Comments

Post A Comment